El Plan Jefas fue plan social implementadoen 2000 en Mendoza (Argentina) y articulóelementos en tensión: educación, asistenciasocial y políticas dirigidas hacia mujeres;donde docentes y planificadores/as fueronpartícipes necesarios de una importantetransformación en mujeres de sectorespopulares que se apropiaron de los espacioshabilitados por el Plan y los resignificaron.El artículo aborda esta experiencia desdeuna perspectiva de género y crítica de lasorganizaciones como procesos, que ponela lente en los/as hacedores/as de la política,para visibilizar la complejidad de la asistenciasocial y la distancia entre lo planificadoy lo que ocurre realmente.
Plan Jefas was a social program implemented in 2000 in Mendoza (Argentina). This program articulated elements in tension:
education, social assistance and womenoriented policies, where teachers and social planners participated in an important transformation of women of low-income sectors who appropriated and resignified the educative spaces fitted out for the program.
The article addresses this experience from a gender perspective and as per a critical viewpoint of organizations as processes, and focuses on policy-makers in order to evidence the complexity of the social assistance processes and the distance between what is planned and what actually happens in people’s lives.
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