Palma de Mallorca, España
El present estudi explora la presència de les joguines en els retrats infantils d’un dels gabinets fotogràfics de més fama a la Mallorca de la darreria del segle XIX: la casa Viuda de Virenque. Gràcies a la consulta d’un fons de 2.606 negatius de vidre, propietat de la Societat Arqueològica Lul·liana, les fotografies permeten il·luminar un repertori variat de joguines de l’època. Al seu torn, les joguines s’erigeixen com un interessant instrument d’observació que permet revelar aspectes desatesos de la manera de treballar de qui fou, probablement, la primera fotògrafa de l’illa: Francesca Simó, viuda de Virenque
The present study explores the representation of toys in children’s portraits of one of the most celebrated photographic studios from Mallorca in the 19th Century: Viuda Virenque. Owing to the study of a collection of 2.606 glass negatives owned by the Societat Arqueol·lògica Lul·liana, this paper presents a compendium of toys from the 1900s. Additionally, these toys are an important source of the work of Mallorca’s first professional female photographer: Francesca Simó, who signed with the name Viuda Virenque.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados