Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Adquisició i aprenentatge del´ale: valoracions metodològiques

  • Autores: Àngela Fita Garcia, Neus Sánchez Marí
  • Localización: Aprendizajes plurilingües y literarios: Nuevos enfoques didácticos / coord. por Antonio E. Díez Mediavilla, Vicent Brotons Rico, Dari Escandell Maestre, José Rovira Collado, 2016, ISBN 978-84-16724-30-7, págs. 844-853
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • La didàctica de la llengua estrangera destaca per una llarga història pel que fa als mètodes d'ensenyament de llengües, des de la gramàtica-traducció fins a l'enfocament comunicatiu actual. Si ben bé és cert que tots i cadascú dels mètodes emprats tenen els seus avantatges i inconvenients, cal remarcar com l'ús dels seus distints punts forts ha radicat en l'enfocament més fomentat actualment, l'eclecticisme. Així, l'objectiu del nostre estudi és verificar quina línia d'actuació ajuda l'alumnat de Primària a aprendre millor la llengua estrangera: el mètode inductiu o l'hipoteticodeductiu. Pel que respecta a la metodologia de l'estudi, serà de caire quantitatiu. S'escollirà un curs de Primària que tinga dues línies per establir un grup de control i altre experimental i se'ls presentarà un contingut gramatical totalment desconegut per a l'alumnat d'ambdós grups. Els coneixements previs de l'alumnat pel que fa al contingut s'avaluaran amb un pretest. Aquest contingut es treballarà de manera sistemàtica als dos grups però amb distints mètodes. Un, amb el mètode inductiu i l'altre amb l'hipoteticodeductiu. Després del treball sistemàtic d'aquest contingut seguint el mètode assignat en cada grup, es durà a terme un postest per recollir les dades. Les conclusions a les que s'esperen arribar amb aquest estudi són que el mètode hipoteticodeductiu ajuda l'alumnat a aprendre millor la llengua estrangera, tot i que el mètode inductiu presenta, també, altres avantatges que caldrà valorar i refermar segons els resultats de l'estudi sempre tenint en compte que allò més important no és el mètode d'ensenyament-aprenentatge en si mateixa, sinó els seus punts forts per a l'aprenentatge de la llengua estrangera segons les individualitats de l'alumnat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno