Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l’Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències

  • Autores: Martí Miró, Anna Saperas, Mercè Tarragó, Rosa Maria Tordera, Jordi Domènech Casal
  • Localización: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, ISSN-e 1699-6712, Nº. 32, 2016 (Ejemplar dedicado a: Desembre), págs. 27-37
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és un enfoc didàctic plural que respon a les ne-cessitats educatives d’una educació científica més competencial i transferible. En aquest article es descriuen 5 activitats aplicades en matèries científiques en 5 instituts diferents, al voltant de la nutrició, l’energia, la contaminació, la taula periòdica i la connexió de mo-dels científics als contextos reals (publicitat, ciència en el dia a dia,...). Les experiències han estat desenvolupades i valorades en el marc del grup de Treball EduWikiLab. Es valo-ra la seva aplicació en base a les observacions del professorat i una enquesta a l’alumnat i es proposen orientacions per al desenvolupament d’activitats similars.

    • English

      The Project-Based Learning (PBL) is a plural didactic approach in response to education needs which pursues a more competencial and transferible science education. In this arti-cle, we describe 5 activities which were applied in scientific subjects in 5 different high-schools, about nutrition, energy, contamination, periodic table and the connection between scientific models and real contexts (advertisement, day-to-day science...). These experi-ences were developed and evaluated by the EduWikiLab work group. We evaluate the achievement of these activities based on the teacher’s observations and a survey conduc-ted to students and we propose some orientations for the development of similar activities.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno