Ana Isabel Pontes, Matt Henn, Mark D. Griffiths, Halley M. Pontes
Durant l’última dècada, un nombre cada vegada més gran de ciutadans han estat utilitzant els mitjans de comunicació en línia per participar i comprometre’s amb la política. Les xarxes socials i blocs en línia han permès noves oportunitats per a experiències polítiques interactius, centrats en l’usuari. Actualment, hi ha una escassetat general d’instruments psicomètrics estandarditzats i validats que avaluen constructes relacionats amb la política (per exemple, el compromís polític, participació política) en el camp de la ciència política. L’objectiu principal d’aquest estudi era desenvolupar una eina vàlida, fiable i estandarditzada per avaluar la participació política en línia entre la població general. El present estudi va examinar les propietats psicomètriques d’una esca-la de set items, l’Escala de Compromís Polític en línia (Online Political Engagement Scale, OPEnS) que avalua un seguit d’accions polítiques en les que les persones s’involucren en línia durant les campanyes electorals. Per desen-volupar l’escala, es van utilitzar les dades de l’Enquesta d’Elecció Britànica de 2010, així com la informació reco-pilada d’un total de 3.075 persones que van participar en una enquesta en línia després de les eleccions. Els principals resultats obtinguts en el present estudi van recolzar la naturalesa unidimensional del constructe de compromís polític en línia, donat els resultats obtinguts de les anàlisis factorial exploratòria i confirmatòria. L’OPEnS sembla ser un instrument vàlid i fiable per avaluar aquest fenomen, i pot ser útil en estudis de recerca de nous patrons de participació i no participació política en línia.
Over the last decade, an ever increasing number of citizens have been using online media to participate in and engage with politics. Social media sites and online blogs have enabled new opportunities for interactive, user-centered political experiences. Currently, there is a general scarcity of psychometrically validated and standard-ized instruments that assess politically-related constructs (e.g., political engagement, political participation) in the field of political science. The main aim of the present study was to develop a valid, reliable, standardized psycho-metric tool to assess online political engagement among the general population. The present study examined the psychometric properties of a seven-item Online Political Engagement Scale (OPEnS) that assesses a range of po-litical actions people engage in online during election campaigns. To develop the scale, data from the 2010 British Election Survey were used, as well as information collected from a total of 3,075 people who participated in a post-election online survey. The main findings obtained in the present study supported the unidimensional nature of the online political engagement construct given the results obtained from exploratory and confirmatory factor analyses. The OPEnS appears to be a valid and reliable instrument for assessing this phenomenon, and it may be useful in studies investigating newer patterns of online political engagement and disengagement.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados