Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Innovació i avaluació en el context d’un canvi de paradigma de l’educació

Juan Mateo Andrés

  • English

    Evaluation involves a specific form of educational research and aims primarily at developing and improving the reality in which it operates. It is a transforming practice that, in order to have a deep impact, requires the activation of the most relevant, cultural, social and political wherewithal of the context in which it works. From the methodological point of view, modern evaluation incorporates new logics that enable its adaptation to changing needs and addresses emerging spaces such as educational innovation. Thus, evaluative thinking contributes to new learning by providing evidence to map and monitor the progress, successes, failures and roadblocks in innovation as it unfolds. It involves thinking about what evidence will be useful during the course of innovation activities, establishing the range of objectives and targets that allow its progress to be determined. It is also considered one of the best strategies to develop a new form of teacher training and professional development. Here we provide a description of and a reflection on the different stages of the evaluative cycle of educational innovation from a dynamic point of view.Keywords: Educational innovation, evaluation, research, transformative practice, training, professional development.

  • català

    L’avaluació no és sinó una forma específica de recerca educativa, que pretén fonamentalment desenvolupar i millorar la realitat dins de la qual opera. És una pràctica transformadora que, per tal de produir impactes en profunditat, requereix l’activació de tots els agents rellevants de caràcter cultural, social i polític del context en el qual treballa. Des del punt de vista metodològic, l’avaluació moderna incorpora noves lògiques que li faciliten l’adaptació a les necessitats canviants del context social i s’orienta als nous espais emergents, com és el cas de la innovació educativa. D’aquesta manera, el pensament avaluador contribueix a les noves formes d’aprenentatge aportant evidències sobre el progrés, l’èxit i els fracassos de la innovació a mesura que es va desenvolupant. Suposa plantejar quines són lesevidències que podran ser d’utilitat per tal de guiar la innovació i establir el conjunt d’objectius que permetran d’establir-ne el progrés. Es considera també un nou enfocament estratègic per afavorir de manera significativa la formació i el desenvolupament professional del professor. En aquest article tractarem de descriure els diferents estadis del cicle avaluatiu de la innovació educativa des d’una perspectiva dinàmica i reflexionar-hi.Paraules clau: Innovació educativa, avaluació, recerca, pràctica transformadora, formació, desenvolupament professional.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus