Xavier Vall assenyala la petja del motiu religiós, tal com el desenvolupa Albert Camus a 'L'Étranger', en quatre obres catalanes contemporànies. Després d'aclarir les influències, pel que fa a aquest tema, que l'existencialista rebé de la mateixa literatura, sobretot francesa, Vall examina l'evolució del motiu del diàleg amb el sacerdot en l'obra de Camus i, específicament, a 'L'Étranger'. Posteriorment, en destaca les connexions, primer, amb 'La mà contra l'horitzó', de Manuel de Pedrolo, que presenta un protagonista, Sòsec, amb moltes connexions amb el Mersault camusià. També a 'El mar escolta', de Joan Garrabou, a 'Vestir-se per morir', de Josep M. Espinàs i a l'obra de teatre 'Aquí no ha passat res', de Joan Soler i Antic, s'hi troben tractaments del tema molt acostats als plantejaments de Camus que, tot i algunes diferències substancials, deixen clar l'influx fonamental de 'L'Étranger' en la literatura catalana de la postguerra.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados