In a social and cultural context where the use of digital devices and applications has been consolidated, the forms of film distribution have changed. At the same time, there are continuities with respect to the practices and habits of viewers and / or users. In this case, the new forms of film production and film distribution are developed based on portability, instantaneity and ubiquity increasing the possibilities of interactivity with audio-visual productions. These can potentially facilitate for users the adoption of the role of producers and not only of consumers of audio-visual contents. Within this framework, this study consists of a survey in the National Film Archive of Mexico City to identify the changes and continuities of film distribution in a digital context, and at the same time, assess for the possibilities of participatory culture in a corporate environment.
En un contexto social y cultural en el que el uso de dispositivos y aplicaciones digitales se ha consolidado, las formas de distribución cinematográfica también han sufrido cambios, pero al mismo tiempo se mantienen algunas continuidades con respecto a las prácticas y hábitos de los espectadores y/o usuarios. En este caso, se desarrollan nuevas formas de producción y distribución a partir de la portabilidad, instantaneidad y ubicuidad que incrementan las posibilidades de interactividad con las producciones audiovisuales, que potencialmente pueden facilitar para los usuarios la adopción del papel de productores y no solo de consumidores de contenidos. De acuerdo con esto, se realizó una encuesta en la Cineteca Nacional de la Ciudad de México, para identificar los cambios y continuidades de la distribución cinematográfica en un contexto digital y, al mismo tiempo, realizar una valoración de las posibilidades de la cultura participativa en un entorno corporativo.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados