Gerona, España
L’article següent exposa les primeres dades d’un estudi en curs al voltant de la complexitat lingüística que actualment experimenta la Catalunya del Nord i les reaccions emotives que aquest fet provoca entre els encara parlants de català. Atès que ja hi ha estudis estadístics recents sobre la situació del català a la Catalunya del Nord, en aquesta recerca s’ha utilitzat el mètode qualitatiu d’investigació en dues àrees cabdals per a la transmissió de la llengua: l’àmbit de la família i l’àmbit escolar. Els entrevistats expliquen les seves experiències lingüístiques, la seva percepció de la situació, mentre l’objectiu dels entrevistadors és descobrir els aspectes emocionals que es dipositen en la llengua.
The present study aims to show the first results of a work in progress on linguistic complexity in the French Catalonia and the emotional reactions that this situation causes on still Catalan speakers. Since there are some statistical studies about the situation of Catalan in the Northern Catalonia, this research has focused on using a qualitative method of research in two key areas for transmission of language: the family and the school. Interviewees explain their linguistic experience and their perception of Catalan language situation, meanwhile the main objective of an interviewer is to discover emotional aspects deposited in language.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados