España continúa posicionándose para ser referencia en el uso marítimo del GNL, considerado como una alternativa más eficiente y menos contaminante que el petróleo y sus derivados. La empresa Enagás coordina la creación y el desarrollo del proyecto para establecer una red logística de suministro de GNL en la Península Ibérica. Astilleros, ingenierías, navieras y puertos españoles toman posiciones ante un futuro que se desea descontaminado, ampliamente descarbonizado y con un cambio climático mitigado por el Acuerdo de París. En el mundo surgen entidades y asociaciones como Gasnam, convenios e iniciativas que refuerzan la presencia del gas natural en nuestra economía, en general, y en nuestro transporte en particular.
Gaining ground on oil in maritime transport NATURAL GAS, A KEY FACTOR IN ENERGY TRANSITION Summary: Spain continues to position itself as a leader in the maritime use of LNG, considered as a more efficient and less polluting alternative to oil and its derivatives. The firm Enagás is coordinating and developing a project to set up a mainland logistics LNG supply network . Shipyards, engineering, shipping and Spanish ports are positioning themselves according to a future vision of a less polluted and increasingly decarbonized planet, with climate change now being addressed by the Paris Agreement. We are also seeing entities and associations such as Gasnam integrating natural gas agreements and initiatives into the national economy, particularly in the area of gas powered transport and mobility
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