Se pretende determinar el papel del proceso de formación del profesional en la preparación del joven para construir su familia, desde las perspectivas de los estudiantes. Los métodos: Dialéctico; Histórico Lógico; Sistémico; Observación; Entrevista; Encuesta; Grupo focal. La muestra: 150 estudiantes. Principales resultados: no se les ha preparado por ningún nivel de enseñanza precedente para el tema, la información llega mayoritariamente por familiares, entre los primeros lugares en su jerarquía de motivos, constituyen metas a corto y mediano plazo. Alto nivel de relevancia en su desempeño académico por la repercusión en su desarrollo general, necesidad sentida de prepararse durante su formación. Sugieren encuentros extracurriculares para complementar su preparación en el tema.
This article determines the role of the professional training process to prepare the young university students to build their own family from the students ́ pe rspectives. The methods: General Dialectical; Historical Logic; Systemic - Structural. The empirical methods used: Observation, Interview, Survey, Focus Group. The sample consists of 150 students. Main Results: they haven ́t received any previous preparation on the theme, on the preceding levels of education, the information arrives mainly through parents and friends, It is placed among the first places on their motivational hierarchy, it ́s a long or short term objective on their life project, with high level of importance on their academic performance for the repercussion of uncertainty, doubts, conflicts of this area on their general development, the need to prepare for it, during their formation. It is suggested extracurricular workshops to fulfill their training on the theme.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados