Zaragoza, España
Las bases de la pedagogía Montessori siguen siendo un reto en la educación. En este estudio de caso se pretende comprobar su utilidad en el aula, con un alumno con necesidades educativas específicas de primaria. Esta intervención educativa, permite valorar el material Montessori, el uso del movimiento, el rol del maestro y las diferencias en el aprendizaje. Los resultados muestran que el alumno adquiere una mayor autonomía, que en conexión con la manipulación y el movimiento, ha incidido en su grado de motivación, reflejándose en su aprendizaje.
The fundaments of Montessori pedagogy are still a challenge in education. The study of this case attempts to verify the usefulness of Montessori pedagogy within the classroom setting, and specifically with special educational needs students of primary education. For this purpose, the assessment Montessori material, the use of the motion, the role of the teacher and the possible differences with the student’s previous learning process are valued. The results of the educational intervention are positive since the student acquires greater autonomy that along with handling and motion, have resulted in a tangible motivation in the student, being reflected in his learning.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados