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‘Remembering’ Sindh, Reconstructing Sindh: The Politics of Memory among Sindhi Hindus in India

  • Autores: Nandita Bhavnani
  • Localización: Revista Canaria de Estudios Ingleses, ISSN 0211-5913, Nº 76, 2018 (Ejemplar dedicado a: Partition an Its Aftershocks: South Asian Cultural and Literary Throbs, Seventy Years On), págs. 15-28
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Con la división de la India británica en 1947, toda la provincial de de Sindh pasó a formar parte de Paquistán, y la mayoría de los hindúes (y sijs) de Sindh emigraron a India en los meses siguientes. Puesto que ninguna parte de Sindh pasó a la nueva India y el régimen de visados entre esta y Paquistán era muy estricto, los hindúes procedentes de esa región han tenido poco contacto directo con ella. Una parte de quienes migraron a India (y en última instancia formaron parte de la diáspora) han transmitido sus recuerdos a sus descendientes.

      Se puede entrever que han relegado la cultura que compartían con sus vecinos musulmanes a un lugar secundario, así como la historia de su región, mayormente dominada por el poder islámico. Sin embargo los sindhis, como otras muchas comunidades, tienen la necesidad de construir una historia ‘heredada’, muchas veces ‘purgada’ de factores adversos.

    • English

      When India was partitioned in 1947, the province of Sindh went in its entirety to the newlyformed state of Pakistan. The bulk of the Hindus (and Sikhs) of Sindh migrated to India in the months that followed. Given that there was no part of Sindh in India, and given the harsh visa regime shared by the two countries, Sindhi Hindus have had little or no contact with their original homeland for the last seven decades. Some among the generations of Sindhi Hindus that migrated to India (and subsequently formed the diaspora) have shared their recollections with their children and grandchildren. There has been a corresponding move among a section of Sindhi Hindus to distance themselves from memories of a culture shared with Muslims, and a history that was largely dominated by Muslims. Yet, as is the case with many communities, Sindhi Hindus too feel the need for a community history.

      Consequently, when Sindhis recall Sindh, they often refer to a ‘sanitized’ Sindh, which they have supposedly ‘inherited’.


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