Barcelona, España
El objetivo de este artículo es presentar el proyecto de investigación Infància, violència i televisió. Els espais informatius i els imaginaris de la violència en els infants i preadolescents (‘Infancia, violencia y televisión. Los espacios informativos y los imaginarios de la violencia en los niños y preadolescentes’), financiado por el Ministerio de Educación y Ciencia. La finalidad de este proyecto es conocer cómo los niños de 7-8 años, por un lado, y los de 12-13 años, por otro, perciben y usan las imágenes de violencia que aparecen en los informativos televisivos destinados al público adulto y al infantil.
En estas páginas describimos las diferentes fases de la investigación y la metodología empleada y hacemos un avance de algunos resultados obtenidos hasta el momento.
L’objectiu d’aquest article és presentar el projecte d’investigació Infància, violència i televisió. Els espais informatius i els imaginaris de la violència en els nens i preadolescents, finançat pel Ministeri d’Educació i Ciència. La finalitat d’aquest projecte és conèixer com els nens de 7-8 anys, d’una banda, i els de 12-13 anys, d’una altra, perceben i usen les imatges de violència que apareixen en els informatius televisius destinats al públic adult i a l’infantil.
En aquestes pàgines descrivim les diferents fases de la investigació i la metodologia emprada i fem un avanç d’alguns resultats obtinguts fins al moment.
The aim of this article is to present the research Infància, violència i televisió. Els espais informatius i els imaginaris de la violència en els infants i preadolescents (‘Childhood, Violence and Television. TV news and violence imaginaries in children and teenagers’), financed by the Ministry of Education and Science. The purpose of this research is to know how 7-8 years old, on the one hand, and 12-13, on the other one, girls and boys perceive and use the images of violence that appear in TV news. In this article we describe the different phases of this research and the methodology we use and we also present some first conclusions.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados