Un dels principals instruments per a prendre decisions és l’avaluació. L’avaluació entesa com a instrument de mesura d’allò que s’està duent a terme, de contrast i de reflexió per a emprendre accions de millora. L’article és una aproximació als inicis de l’aplicació de les metodologies d’avaluació a les biblioteques públiques de Catalunya i Espanya. Està especialment centrat en l’experiència innovadora del Programa d’Anàlisi de Biblioteques (PAB), desenvolupat al tombant de segle entre un centenar de biblioteques distribuïdes per tot el territori, i reflexiona sobre l’evolució que ha tingut en experiències posteriors i la vigència actual com a impulsor de canvis en les biblioteques públiques, d’acord amb les demandes i necessitats dels ciutadans a qui han de servir.
One of the main instruments in decision–making is evaluation, defined as an instrument for measuring what is being done and for comparing and providing feedback before improvement actions are undertaken. This article addresses the beginnings of the application of evaluation methodologies in public libraries in Catalonia and Spain. It focuses particularly on the innovative experience of the Library Analysis Program (PAB) developed at the turn of the century by one hundred libraries throughout the territory, reflecting upon its evolution in subsequent experiences and on the extent to which it is currently valid as a driver of change in public libraries in tune with the demands and the needs of the citizens that these libraries have to serve.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados