La presa de decisions en una biblioteca s’ha de basar, en bona part, en els indicadors que s’obtenen a partir de les eines d’avaluació dels usos i serveis que ofereix la institució. La Biblioteca de Catalunya (BC) disposa d’aquestes eines. Tanmateix, els indicadors resultants no expliquen el descens de públic, tant presencial com virtual, que experimenta la BC des de l’any 2012.
En aquest article analitzem els recursos d’avaluació actuals que té la BC, quina mena d’informació se’n pot extreure, quines mancances hi trobem i com podríem adaptar-los per tal que permetin prendre decisions per (re)conquerir i fidelitzar el públic a la BC.
Decision-making in a library should be based largely on the indicators obtained from the institution’s usage and service evaluation tools. The Biblioteca de Catalunya (BC) has such tools, although the indicators obtained do not explain why the number of in-situ and remote library users has tapered off since 2012.
This article analyses the BC’s current evaluation resources, the type of information that can be extracted, any shortcomings detected and how these resources can be adapted in order to take decisions that will win back users and increase their loyalty to the BC.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados