Ante el fuerte crecimiento de la oferta turística en los municipios de la franja litoral alicantina, que se materializa en la construcción de más de 70.000 viviendas durante el quinquenio 1985-89, realiza un análisis de las variables que identifican esta promoción inmobiliaria (tipo de ordenación, origen de 10s promotores, tipo de inversión, valores ecológicos, calidad de vida, situación, tipo de vivienda, etc ...) al tiempo que explica las repercusiones del fenómeno sobre la región. Finalmente, se señala el receso que desde 1989 viene padeciendo este sector y describe la situación pormenorizada de cada uno de tos municipios estudiados.
In view of the enormous growth of the touristic offer in the municipalities of theseaboardfringe of Alicante, which materialized in the construction of more than 70.000 dwellings in the five-year period from 1985 to 1989, un analysis is made of the variables which are the identifying characteristics of rhis real-estate promotion (type of division, origin of the promoters, type of investment, ecological values, standard of living, type of dwelling, etc ...) And at the same time the repercussions of this phenomenon on the region are explained.
Finally, the article calls attention to the recession which this sector has suffered since I989 and describes in detail the situation of each of the municipalities studled.
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