Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Language Interaction Among EFL Primary Learners and Their Teacher Through Collaborative Task-Based Learning

Ingrid Suárez, Sandra Milena Rodríguez López

  • español

    Este artículo presenta los hallazgos de una investigación llevada a cabo con estudiantes de cuarto grado de primaria en un colegio de Bogotá. El objetivo principal fue analizar la interacción en las clases de inglés como lengua extranjera. El diseño investigativo responde a la investigación-acción y los instrumentos utilizados para obtener información fueron grabaciones audiovisuales y la producción de tareas, resultado de los talleres elaborados en clase por los estudiantes. Los datos se analizaron a través del análisis conversacional de Seedhouse (2004). El problema planteado permitió describir patrones inesperados en las interacciones entre los estudiantes y su docente, los cuales revelaron cambios en la dinámica del salón de clase.

  • English

    This article focuses on research carried out in a private school in Bogotá with a group of English as a foreign language fourth-graders. The study aimed to analyze interaction in the English classroom through action research, based on tasks that promoted collaborative work and involvement of the students and their teacher. The instruments to collect data were video recordings and artefacts from the students’ tasks in the classroom. The analysis of classroom interaction involved the steps of conversational analysis stated by Seedhouse (2004). The study allowed the description of unexpected patterns of interactions among students and their teacher, which revealed changes in the classroom dynamic as a result of the action research plan.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus