Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Creació d'una comunitat virtual col·laborativa de gènere i ciència: Anàlisi de les estratègies de comunicació del portal GenPort.

  • Autores: Lidia Arroyo Prieto, Jörg Müller
  • Localización: VII Congrés Català de Sociologia i V Congrés Català de Joves Sociòlegs / Sociòlogues: llibre de resums de les sessions dels Grups de Treball, 2017, ISBN 978-84-8424-611-4, pág. 123
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • GenPORT és un projecte europeu del 7è Programa Marc (7PM) de la UE que consta d’un portal web per a compartir coneixement i orientacions per a la implementació de mesures d’igualtat entorn el gènere i la ciència de manera col·laborativa. Està coordinat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) amb el partneariat de PORTIA (Regne Unit), Fondazione Giacomo Brodolini (Itàlia), Universitas de Matthiae Belli (Eslovàquia), Orebro Universitet (Suècia) i GESIS (Alemanya). Al ser un portal col·laboratiu, la informació i els serveis que conté depenen de les contribucions de les persones que formen part de la comunitat el que estimula la responsabilitat mútua (Van Schomberg, 2013), permet incorporar els nous resultats i ofereix mecanismes de transparència (Pellé i Reber, 2013) com a eina de recerca responsable. Però a la vegada requereix una implicació de la comunitat per a fer possible el l’activitat del portal. Per aquest motiu, des de l’inici va comptar amb un disseny participatiu amb més de 100 entrevistes a persones expertes en gènere, personal investigador i responsable de polítiques públiques. I posteriorment amb una estratègia de comunicació per a fer possible la creació i el manteniment de la comunitat GenPORT.

      L’objectiu d’aquesta anàlisi és contribuir al coneixement de les estratègies de comunicació científica en entorns virtuals (Carrigan, 2016; Alotaibi, 2016; Van Noorden, 2014) orientada a l’àmbit de gènere.

      La metodologia aplicada és mixta i consta de la combinació d’una anàlisi qualitativa de continguts de 1.965 tuits, 66 blog posts i 5 e-discussion, i quantitativa, amb una anàlisi del nombre d’impressions i mencions a Twitter i les sessions obertes al portal.

      Els resultats mostren un increment substancial tant de la implicació de la comunitat a Twitter com al portal. En l’actualitat el portal compta amb 460 persones usuàries, 248 organitzacions i 939 recursos.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno