El desarrollo de la universidad contemporánea exige el uso de métodos productivos para desarrollar en los estudiantes hábitos investigativos que los conduzcan al aprendizaje de los contenidos programados y de otros que amplíen y consoliden sus conocimientos como futuros profesionales. Para contribuir al cumplimiento de este objetivo, se elaboraron dos Neuro-crucigramas didácticos, sobre la base de los contenidos de las clases 11 y 12 del Programa de Cultura Física Terapéutica para el Curso Regular Diurno en 4to. Año y el contenido programado para el Curso por Encuentros en 5to. Año, ambos del Plan D. Los resultados preliminares arrojaron que un alto por ciento de los estudiantes que llenaron los Neuro-crucigramasobtuvoaltas calificaciones. Se puede concluir de forma preliminar, que el contenido incluido en los Neuro-Crucigramas y su material complementario, es asequible para la consolidación de los conocimientos sobre enfermedades neurológicas en los estudiantes del 4to. Año del Curso Regular Diurno y en el 5to. Año del Curso por Encuentros, estimula la investigación y contribuye al empleo de las Técnicas de Información Computarizadas.
The development of the contemporary university requires the use of productive methods to develop students' research habits that lead them to learn the programmed contents and others that expand and consolidate their knowledge as future professionals. To contribute to the fulfillment of this objective, two didactic Neuro-crosswords were elaborated, based on the contents of classes 11 and 12 of the Therapeutic Physical Culture Program for the Regular Day Course in 4th. Year and content scheduled for the Course by Encounters in 5th Year, both of Plan D. To know the feasibility of these teaching support materials, Neuro-crossword puzzles, experienced specialists in neurological rehabilitation were consulted and filled, which they considered to be adequate and forced students to use the bibliography of consultation facilitated and to consult with other professors of the subject. It can be concluded preliminarily, that the content included in the Neuro-Crosswords and its complementary material, is available for the consolidation of the knowledge about neurological diseases in the students of the 4th Year of the Regular Day Course, and in the 5th Year groups of the Course by Encounters, it stimulates the investigation and contributes to the use of Technical of Information On-line.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados