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Resumen de Extending a helping hand in child-centered disaster preparedness

Mary Jean Pacuan Yanger

  • español

    Este estudio evalúa los predictores sociales, políticos, económicos, y relativos al tráfico y viajes del número de efectivos de la policía estatal en Estados Unidos de 1981 a 2015. Mis estimaciones, según el modelo de efectos fijos, y basadas en diversos análisis de 1.635 casos, indican que los acercamientos teóricos fundados en la teoría de amenazas raciales, y la política partisana y de género explican en parte la variación en estos números. Mis hallazgos sugieren que los cambios en la densidad de población, la base imponible, el porcentaje de población sin título de bachillerato, el índice de crímenes violentos, y el gasto en prestaciones sociales a nivel estatal, así como las fluctuaciones en los números de la policía local, también influyen en los números de la policía estatal durante este periodo. Sorprendentemente, las fluctuaciones en el número de fatalidades en accidentes de tráfico estatales por millón de millas viajadas, y el número de carnets/licencias de conducir por 100.000 habitantes del estado -dos factores relativos al tráfico o viajes que parecen importantes- no tienen ningún impacto en los números de la policía estatal.

  • English

    Eastern Visayas State University (EVSU), Tacloban City, Philippines has a strong formal partnership with Save the Children, an International non- government organization, in technical assistance and capability building program for Local Disaster Risk Reduction Management Officers (LDRRMO’s) to help communities avert loss of lives during the occurrence of natural hazards. This study employed a descriptive research design to determine the usefulness and applicability of the EVSU-initiated extension activity on mentors’ capability building on comprehensive Community-Based Disaster Risk Reduction Management (CBDRRM) which highlighted the role of children in Barangay DRRM plans. Through a survey questionnaire it was found out that 71% of the respondents strongly agree that the approach was useful in understanding the situation of the children during emergencies, 62% strongly agree that they understood the basic rights of a child anchored on the United Nations Convention on the Rights of Children (UNCRC) and how this can be protected during disasters, while 57 % strongly believe that they can apply what they have learned.. Therefore, the mentors’ capability building initiative is useful and applicable but there is a need to generate more resources to be effective in their ability to mentor LDRRMOs in CBDRRM Planning. 


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