El presente trabajo analiza Ferdinand the Seventh; or, A Dramatic Sketch of the Recent Revolution in Spain, una obra de teatro publicada en Londres en 1823 que narra cómo se vivió el pronunciamiento de Rafael de Riego en la corte de Fernando VII. Situándose claramente a favor de la causa liberal, el drama muestra a un monarca débil y manipulable, que inicialmente trata de reprimir la insurrección, pero acaba jurando la Constitución de 1812. Aunque en la portada se presenta como la traducción al inglés de un manuscrito en español escrito por Manuel Sarratea, la imagen de España y de la revolución liberal de 1820 presente en el texto está en consonancia con la visión que la opinión pública británica tenía de la situación política española
This paper analyses the drama Ferdinand the Seventh; or, A Dramatic Sketch of the Recent Revolution in Spain. Published in London in 1823, this play explores the reactions to the coup led by Rafael de Riego in the court of Ferdinand VII. The author clearly supports the liberal cause and portrays the King as a weak and changeable individual, who first tries to repress the rebellion, but eventually proclaims the Constitution of 1812. Although the work is presented as the English translation of a Spanish manuscript by Manuel de Sarratea, the image of Spain and of the liberal revolution of 1820 contained in the text is in tune with the vision of the political situation in Spain that dominated public opinion in Britain
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