Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Impact of Social Media on the Writing Abilities of Ambrose Alli University Undergraduates in Ekpoma-Nigeria

  • Autores: Osakue Stevenson Omoera, Oluranti Mary Aiwuyo, John O Edemode, Bibian O Anyanwu
  • Localización: Gist: Education and Learning Research Journal, ISSN-e 1692-5777, Vol 17, 2018 (Ejemplar dedicado a: Education and Learning Research Journal-GiST No. 17July-December 2018), págs. 59-80
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • El Impacto de las Redes Sociales en las Habilidades de Redacción en Inglés de Estudiantes Universitarios en Ekpoma, Nigeria
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Este artículo examina el impacto de las redes sociales en las habilidades escritas en jóvenes nigerianos en el uso de inglés en el que el idioma es usado como comunicación masiva en Nigeria. Desplegando la teoría del cultivo de los medios, este estudio usó métodos cuantitativos y cualitativos para descomprimir las opiniones de los jóvenes nigerianos sobre el impacto del uso de redes sociales en sus habilidades escritas, usando a estudiantes universitarios en Ekpoma, Nigeria como un estudio de caso. Para realizar esto, los datos se recopilaron a través del uso de 110 copias de una encuesta administrada para seleccionar estudiantes. Información adicional se obtuvo de discusiones grupales enfocadas (DGE) con estudiantes y una entrevista exhaustiva a profesores de instituciones terciarias. También se tomó en cuenta la observación directa de los investigadores sobre el tema de interés. El estudio descubrió que la mayoría de los jóvenes adoptan una determinada opción de inglés el cual no se puede ubicar dentro de la matriz de inglés estándar ni la variación popular de inglés nigeriano llamado inglés Pidgin (PE). Por consiguiente, las expresiones tales como “u” para “you”, “gr8t” para “great”, “ur/urs” para “your/yours” entre otros patrones de desviación, se han colado en su conciencia de escritura en clases y exámenes, lo que da mucho “sentido” en contextos informales entre los jóvenes, pero da a entender una sub- alfabetización en contextos formales de escritura en el cual están siendo entrenados. Este desarrollo puede tener serias implicaciones para la escritura eficiente y efectiva entre los jóvenes nigerianos, especialmente en contextos formales. El estudio recomienda que estudios adicionales sea realizados sobre los patrones de desviación de las palabras y frases en inglés que son usadas comúnmente por los jóvenes nigerianos y en otras partes con la opción de posiblemente obtener “nuevas palabras” estandarizadas por las autoridades relevantes educativas y así asegurar uniformidad en su uso y para seguir el ritmo de la cultura de las redes sociales dinámicamente de moda.

    • English

      This article examines the impact of social media on the writing abilities of Nigerian youths in English, which is the language of mass communication in Nigeria. Deploying cultivation theory of the media, this study uses quantitative and qualitative methods to unpack the Nigerian youths’ opinions on the impact of the use of the new media of social networking platforms such as Facebook, WhatsApp, Instagram, etc., on their writing abilities, using undergraduates of Ambrose Alli University, Ekpoma-Nigeria as a study case. To do this, information is gathered through the use of 120 copies of a validated survey questionnaire. Additional information is garnered from in-depth interviews (IDIs) with lecturers from within and outside Ambrose Alli University and focused group discussion (FGD) with some students of the institution as well as the researchers’ direct observation of the issue under investigation. The study discovers that a majority of the youth adopt a certain option/brand of English which cannot be located within the matrixes of Standard English or even its Popular Nigerian English (PNE) variant which is called Pidgin English. Consequently, expressions such as ‘u’ for ‘you’ ‘gr8t’ for ‘great’, ‘ur/urs’ for ‘your/yours’, among other deviational patterns, have crept into their writing consciousness in classes and examinations, which make a lot of ‘sense’ in informal settings among the youths, but smacks of sub literacy in formal writing situations under which they are being trained. As well, shortened forms of words and phrases such ‘LOL’, ‘K,’ ‘IJNA,’ ‘Y’, etc., are common sights in their writings. This development can have serious implication for effective and efficient writing among Nigerian youths, especially in formal situations. The study suggests that because it has been demonstrated that effective and efficient writing can improve comprehension of content in any discipline, enabling students to practice analysis, synthesis, and other skills that constitute critical, creative, and even civic thinking, students should be encouraged to write effectively and efficiently as more writing equals more learning even in the age of the new media (social media). It advises that further studies should be carried out on the deviational patterns and shortened forms of English words and phrases which are commonly used by youths in Nigeria and elsewhere, with a view to possibly getting the ‘new words’ standardized by the relevant educational authorities to ensure uniformity in usage, and to keep pace with the dynamically trendy youth/social media culture. 


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno