Este artículo analiza dos películas estadounidenses pertenecientes al modelo de Cine Clásico e inscritas en el género del Cine Negro. En ellas, el retrato pictórico de una mujer sirve de metáfora de la distorsionada mirada heterosexual masculina que victimiza tanto a hombres como a mujeres. Mi intención es defender la idea de que, lejos de la estereotipada imagen que tenemos sobre el cine normativo, la perspectiva actual nos permite afirmar que el Cine Clásico también produjo películas donde se criticaban los vicios de la mirada patriarcal sobre la mujer como objeto idealizado de deseo.
Aquest article analitza dues pel·lícules estatunidenques pertanyents al model de Cinema Clàssic i inscrites en el gènere del Cine Negre. En ambdues, el retrat pictòric d’una dona serveix de metàfora de la distorsionada mirada heterosexual masculina que victimitza homes així com dones. La nostra intenció és defensar que, lluny de l’estereotipada imatge que tenim sobre el cine normatiu, la perspectiva actual ens permet afirmar que el Cinema Clàssic també produí pel·lícules on eren criticats els vicis de la mirada patriarcal sobre la dona en tant objecte de desig idealitzat.
This article analyses two American films pertaining to the Classical Film noir genre.
In those movies the pictorial portrait of a woman acts as a metaphor about distorted heterosexual male gaze that victimizes both men and women. My intention is to prove that far from our stereotypical image of normative cinema, a current perspective allows to state that Classical Cinema also produced films that denounced patriarchal gaze vices on women as an idealized object of desire.
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