México
Esta investigación cuantitativa tiene como objetivo analizar la incorporación del aula invertida en el proceso de enseñanza-aprendizaje sobre las matemáticas. La muestra está conformada por 88 estudiantes de la Facultad de Negocios que cursaron la asignatura Matemáticas básicas para los negocios durante el ciclo escolar 2016. Este estudio analiza el impacto del aula invertida para la compresión, habilidad, aplicación y utilidad de las derivadas. Por medio de la regresión, estas variables son utilizadas para la construcción de cuatro modelos de pronóstico relacionados con las calificaciones del examen parcial. Los resultados obtenidos permiten señalar que el aula invertida representa una estrategia didáctica innovadora, creativa e idónea para facilitar la asimilación y aplicación del conocimiento en el área de las matemáticas.
This quantitative research aims to analyze the incorporation of the flipped classroomin the teaching-learning process on mathematics. The sample consists of 88 students of the Business School who studied the subject Basic Mathematics for Business during the 2016 school year. This study analyzes the impact of the flipped classroom for the compression, skill, application and utility of the derivatives. By means of regression, these variables are used for the construction of four forecast models related to the gradeof the partial exam. The results of learning machine with 50%, 60% and 70% oftraining indicate that the flipped classroom is an innovative, creative and ideal model to facilitate the teaching-learning process on mathematics. Likewise, the science of data allows establishing different predictive models on the use of the flipped classroom in the educational field by means of the decision tree technique. Finally, teachers can modify and update school activities through the flipped classroom.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados