Aquesta aportació es centra enla importància dels anys del Bienniprogressista (1854-56) en la transformacióde la cultura en català que esdesplegarà sobretot al llarg de la dècadade 1860. De fet, són els anys queveuen la transformació del sainet tradicionalen una fórmula nova lligada ales noves formes de teatre de consumque es produeixen en l’àmbit castellài francès. És un període marcat pelprocés de consolidació d’un mercatcatalanoparlant per a les formes decultura popular en què, a més, la llenguacomença de jugar el paper derepresentació de la identitat. L’esclatd’aquestes formes explica la necessitatper part de sectors més conservadorsde contrarestar l’efecte ideològic globalmentprogressista amb propostesmés conservadores com La verge deles Mercès (1856) de Manuel Angelon.Per altra banda, autors comercials del’escena que escrivien en castellà comCamprodon o Aulés començaren deveure les possibilitats de fer calaix enobres en català.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados