Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Viure La Mort Instal·lacions artístiques al Museu de Ciències Naturals

Ricard Huerta

  • English

    This research is part of an innovative approach to elaborate unusual topics among university students, by joining efforts with museums. In the University of Valencia, in the Primary teachers training, we have a Specific Mention in «Art and Humanities».

    The students have a four-month subject titled «Educational proposals in artistic education», in which we use the Work Projects as a methodology. One of the projects this year based on the theme «Death.» This aspect does not appear specifically in the curriculum of teacher training, it is a taboo subject. To carry out the activity of the project we use the work of current women artists. On this occasion, we are particularly interested in the work of the French artist Sophie Calle. Students make a series of art installations, valuing the possibility of incorporating objects, paintings, photographs and other elements with which to build their works. These pieces exhibited at the Natural Sciences Museum of Valencia. The exhibition titled #ViureLaMort (Living the Death) which is at the same time the hashtag we incorporate to promote interaction with the audiences that visit the exhibition.

    The article presents a case study observing each of the phases of the project, analysing and evaluating the results based on the comments of students and visitors.

  • català

    . La present investigació forma part d’un plantejament innovador per acostar temàtiques poc habituals entre l’alumnat, unint esforços amb els museus.

    A la Universitat de València, en la formació de mestres de Primària, disposem d’una Menció Específica en «Art i Humanitats». L’alumnat té una assignatura quadrimestral titulada «Propostes didàctiques en educació artística», en la qual utilitzem com a plantejament metodològic els Projectes de Treball. Un dels projectes de 2018 parteix de la temàtica «La mort». Es tracta d’un aspecte que no apareix específicament al currículum de la formació de docents, ja que és un tema tabú. Per dur endavant l’activitat del projecte utilitzem l’obra d’artistes dones actuals. En aquest cas atenem especialment a l’obra de l’artista francesa Sophie Calle.

    L’alumnat realitza una sèrie d’instal·lacions artístiques, tenint en compte la possibilitat d’incorporar objectes, pintures, fotografies i altres elements amb els quals construir les seves obres. Aquestes peces s’han exposat al Museu de Ciències Naturals de València. L’exposició porta per títol #ViureLaMort, un hashtag amb el qual incorporem la interacció amb els públics que visiten la mostra. L’article presenta un estudi de cas en el qual s’hi observen i analitzen cadascuna de les fases del projecte, avaluant els resultats finals a partir dels comentaris de l’alumnat i dels públics visitants.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus