Aquest estudi és en part fruit de la recerca desenvolupada en la Tesi Doctoral “La pintura mural gòtica lineal a territori valencià. Statu Quo del corpus conegut. Estudi i anàlisi per a la seua conservació” per Aurora Rubio Mifsud, sota la direcció de la Dra. Mª Antònia Zalbidea Muñoz. Els resultats d’algunes d’aquestes investigacions s’integren ara al projecte de recerca: Movilidad y transferencia artística en el Mediterráneo medieval, 1187-1388: artistas, objetos y modelos –MAGISTRI MEDITERRANEI (MICINN-HAR2015-63883-P).
Aquest article recull la investigació sobre les tècniques de execució pictòrica utilitzades en el reconditori de la Catedral de València, centrant-se especialment en el ús de models i patrons utilitzats juntament amb les seues pràctiques i tècniques per transportar o traspassar el dibuix al mur. Incorporant informació als estudis sobre la mobilitat dels artistes i els seus tallers, i la difusió dels dissenys medievals no sols en la pintura mural, sinó també en altres arts i suports dels inicis del gòtic a les terres meridionals de la Corona d’Aragó.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados