Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Si vols entendre en quin món vius, no deixis de mirar enrere

Jaume Suau i Puig

  • English

    Can thinking historically about the present help to form critical thought in the different stages of the educational cycle? This paper gives an affirmative reply and seeks to justify it by studying a specific case: populism. The advantages of applying the methodology of current history are quite obvious, although the difficulties that arise in such application cannot be concealed. This study concludes with some considerations about the social function that learning based on this set of interpretative tools can have for citizens’ education.Keywords: Learning, democracy, didactics, history, critical thinking, populism.

  • català

    Pensar històricament el present pot ajudar a formar un pensament crític en les diferents etapes del cicle educatiu? El treball dona una resposta afirmativa i intenta justificar-la mitjançant l’estudi d’un cas concret: els populismes. Els avantatges de l’aplicació de la metodologia de la història actual són prou evidents, malgrat que no s’amaguen les dificultats que apareixen en la seva aplicació. L’estudi conclou amb unes consideracions sobre la funció social que pot tenir un aprenentatge basat en aquest conjunt d’eines interpretatives per a la formació dels ciutadans.Paraules clau: Aprenentatge, democràcia, didàctica, història, pensament crític, populisme.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus