Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Motius pels quals els immigrants aprenen una segona llengua: el català

    1. [1] Universitat de Girona

      Universitat de Girona

      Gerona, España

    2. [2] Professora
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 8 (Revista Catalana de Pedagogia), 2011-2014, págs. 81-90
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquesta recerca pretén estudiar quins són els motius que porten les persones immigrants a aprendre català. S’ha dissenyat i s’ha passat un qüestionari a vuitanta-tres alumnes de dos centres de formació de Girona: el 25,3% són homes i el 74,7% són dones. Respecte a la nacionalitat, un 50,6% són de l’Amèrica Llatina, un 31,3% són d’Àfrica, un 16,9% són d’Europa i un 1,2% són d’Àsia. Cal destacar que, a l’hora de contestar el qüestionari, els alumnes podien triar més d’una opció i els resultats apunten que un 84,3% l’estudiaven per motius socials, el 55,4% varen dir que l’estudiaven per motius professionals i un 15,7%, que l’estudiaven per motius d’oci.Paraules clau: Aprenentatge de la segona llengua, immigració, motivació, actituds, context social, nivell d’estudis i català.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno