Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Informatius de televisió i audiència activa: estudi de cas de TV3-Televisió de Catalunya

  • Autores: Kellyanne Carvalho Alves, Javier Díaz Noci
  • Localización: Comunicació: revista de recerca i anàlisi, ISSN-e 2014-0444, Vol. 36, núm. 1, 2019, págs. 9-29
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • El periodisme, un dels constructors i dels agents que més influeixen en la realitat social quotidiana, pateix transformacions de manera constant. La televisió està experimentant una sèrie de mutacions en el procés informatiu (newsmaking) degudes a la convergència, la digitalització i la connectivitat, i a la presència i l'ús cada cop més habituals dels continguts produïts pels usuaris (user-generated contents). Presentem, de manera sistemàtica, algunes evidències de l'ús d'aquests continguts i la seva influència en la producció informativa dels informatius televisius o telenotícies i ho concretem en la televisió pública catalana. Per això es va dur a terme un estudi etnogràfic a TV3 durant la primavera de 2017 a Barcelona. S'observa que augmenta la demanda de feina del periodista durant el procés productiu, i es perceben com a necessàries noves formes de selecció i elaboració del material informatiu que requereixen, sobretot, recórrer a la polivalència professional


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno