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Resumen de Management of intangibles in agricultural organizations as a competitive advantage

Ender José Barrientos Monsalve, Lloyd Herbert Morris Molina, Javier Alfonso Cárdenas Gutiérrez, Alvaro Sisa Vargas

  • español

    The purpose of this work was to make a meditation on the management of intangibles as it is a strategic vision for organizations to be at the forefront of big competitive companies, this research was done under a documentary and descriptive methodology through the analysis of the conceptualizations of knowledge management based on intellectual capital and its dimensions, describing each one with the aspects of agricultural management to determine how to increase the competitiveness of the organization and be able to improve the weaknesses of this type of traditionalist companies, and so they can unblock their state to progress.

  • English

    El propósito de este trabajo fue hacer una meditación sobre la gestión de intangibles ya que es una visión estratégica para que las organizaciones estén a la vanguardia de las grandes empresas competitivas, esta investigación se realizó bajo una metodología documental y descriptiva a través del análisis de las conceptualizaciones de la gestión del conocimiento basadas en el capital intelectual y sus dimensiones, describiendo cada una de ellas con los aspectos de la gestión agropecuaria para determinar cómo aumentar la competitividad de la organización y poder mejorar las debilidades de este tipo de empresas tradicionalistas, para que puedan desbloquear su estado y así progresar.

     


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