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Association between occupational voice use and occurrence of voice disorders: a meta-analysis

    1. [1] Michigan State University

      Michigan State University

      City of East Lansing, Estados Unidos

  • Localización: Areté, ISSN 1657-2513, ISSN-e 2463-2252, Vol. 18, Nº. 2, 2018, págs. 1-10
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Asociación Entre el Uso de la Voz Ocupacional y la Aparición de Trastornos de la Voz: un metanálisis
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Este metanálisis tiene dos objetivos: 1) determinar si ser un usuario de voz ocupacional (maestro, locutor, trabajador de un centro de atención telefónica, etc.) está asociado con una mayor incidencia de trastornos de la voz, 2) y proporcionar un análisis cuantitativo evaluando la aparición de trastornos de la voz entre diferentes usuarios de voz ocupacional. Método: se realizó un metanálisis del efecto aleatorio sobre la aparición de trastornos de la voz entre los usuarios de voz ocupacional. Se realizaron búsquedas exhaustivas en la literatura utilizando dos bases de datos computarizadas: PubMed / MEDLINE y Scielo. Como medida de asociación, se utilizó el odds ratio (OR) con el correspondiente intervalo de confianza del 95% (IC del 95%). La heterogeneidad se evaluó mediante chi-cuadrado e I2. Resultados: los trastornos de la voz están relacionados con el uso de la voz ocupacional independientemente del tipo de prevalencia con un grupo OR de 2.39 para los trastornos de la voz actuales, 1.88 para la prevalencia de 12 meses y 2.43 para el período de vida y el período de recuerdo no especificado. Los estudios que incluyeron maestros como el grupo de usuarios de voz ocupacional (n = 12) reportaron OR que van desde 1.20 a 4.61. Los estudios que incluyen vendedores telefónicos, lectores de noticias y vendedores como el grupo de usuarios de voz ocupacional (n = 6) reportaron OR que van desde 0.85 cuando se comparó futuros profesionales vocales con profesionales no vocales existió una relación 4.58. Conclusión: los usuarios de voz ocupacionales tienen una mayor probabilidad de tener trastornos de la voz. Los maestros tenían una probabilidad ligeramente más baja que los vendedores por teléfono, los organismos de radiodifusión y los vendedores de tener un trastorno de la voz, independientemente del tipo de prevalencia. Sin embargo, debido a la calidad débil a moderada de los estudios incluidos, los resultados deben tomarse con precaución

    • English

      Purpose: This meta-analysis has two aims: 1) to provide a quantitative assessment of the occurrence of voice disorders among different occupational voice users, 2) and to determine whether being an occupational voice user (teacher, broadcaster, call-center worker, etc.) is associated with an increased occurrence of voice disorders.

      Method: A random-effect meta-analysis of the available scientific literature was conducted on the occurrence of voice disorders among occupational voice users. Comprehensive literature searches were conducted using two computerized databases: PubMed/MEDLINE, and Scielo. As a measure of association, the odds ratio (OR) with corresponding 95% confidence interval (95% CI) was used. Heterogeneity was assessed by chi-square and I2 and draw in forest plots. Results: Voice disorders are related with occupational voice use independently of type of prevalence with a pool OR of 2.39 for current voice disorders, 1.88 for 12-months prevalence, and 2.43 for life-time and unspecified recall period. Heterogeneity test (I2) among these articles is 68% for current voice disorders, 0% for 12-months voice disorders, and 66% for life-time and unspecified recall period. Although around 70% of the total number of included publications assessed the occurrence of voice disorders among teachers as occupational voice users, an analysis per occupation was performed to identify possible influence of this factor in the occurrence of voice disorders. Studies that include just teachers as the group of occupational voice users (n=12) reported ORs ranging from 1.20 to 4.61. Heterogeneity test (I2) among these articles is 17%. Studies that include telemarketers, newsreaders, and sellers as the group of occupational voice users (n=6) reported ORs ranging from 0.85 when future vocal professionals were compared future non-vocal professionals to 4.58 when newsreaders were compared with non-newsreaders. Heterogeneity test (I2) among these articles is 40%. Conclusion: Occupational voice users have a higher likelihood of having voice disorders. Results of this meta-analysis show that teachers had a slightly lower likelihood (pool OR=1.95) than telemarketers, broadcasters, and sellers (pool OR=2.75) for having a voice disorder regardless the type of prevalence. Nevertheless, due the weak to moderate quality of the included studies, the results should be taken with caution.


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