Mirith Vásquez Munive, Ángela Romero Cárdenas
With the aim of interpreting the meaning of parenthood among nursing students who are also parents, a study was carried out with the qualitative paradigm, phenomenological approach, using the Spiegelberg method for the analysis of the information and the deep interview as a technique for gathering information. Five students were interviewed with whom the field got saturated. The participating external agents were three teachers of the nursing program and a mother of family, the information was validated through the triangulation of the data obtained from the subjects. Questions were registered and transcribed, and from the information emerged two categories: being parents and feelings. Subcategories were responsibility, beautiful experience, experience of experiences, inspiration, motivation, love, frustration, jealousy, transcendence and guilt. The meaning of being parents in nursing students is associated with the responsibility, the feelings and what they consider a life experience.
Con el objetivo de interpretar el significado de la paternidad entre los estudiantes de enfermería que también son padres, se realizó un estudio con el paradigma cualitativo, enfoque fenomenológico, utilizando el método de Spiegelberg para el análisis de la información y la entrevista profunda como una técnica para recopilar información. Se entrevistaron cinco estudiantes con quienes se saturó el campo. Los agentes externos participantes fueron tres profesores del programa de enfermería y una madre de familia, la información se validó a través de la triangulación de los datos obtenidos de los sujetos. Las preguntas fueron registradas y transcritas, y de la información surgieron dos categorías: ser padres y sentimientos. Las subcategorías fueron responsabilidad, hermosa experiencia, experiencia de experiencias, inspiración, motivación, amor, frustración, celos, trascendencia y culpa. El significado de ser padres en estudiantes de enfermería está asociado con la responsabilidad, los sentimientos y lo que consideran una experiencia de vida.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados