El actual edificio del Museo de Ciencias Naturales de Barcelona fue concebido originariamente como Café-Restaurante para la Exposición Universal de 1888. Es obra de Lluís Domènech i Montaner y se le conoce popularmente como Castell dels Tres Dragons, nombre homónimo de una parodia que el escritor Frederic Soler «Serafí Pitarra» había estrenado en 1865 y que entonces se representaba en la ciudad. El edificio está hoy estrechamente vinculado a las ciencias naturales, pero en sus ciento treinta años de historia ha servido para usos muy diversos y, según se creyó, al principio acogió uno de los capítulos más relevantes de las artes decorativas catalanas previas al Modernismo: el Taller del Castell dels Tres Dragons. Un equívoco, mitificado, que explicamos con detalle.
L’actual edifici del Museu de Ciències Naturals de Barcelona va ser concebut originàriament com a Cafè-Restaurant per a l’Exposició Universal de 1888. És obra de Lluís Domènech i Montaner i se’l coneix popularment com a Castell dels Tres Dragons, nom homònim d’una paròdia que l’escriptor Frederic Soler «Serafí Pitarra» havia estrenat el 1865 i que aleshores es representava a la ciutat. L’edifici està avui estretament vinculat a les ciències naturals, però en els seus cent trenta anys d’història ha servit per a usos ben diversos i, segons es va creure, al principi acollí un dels capítols més rellevants de les arts decoratives catalanes prèvies al Modernisme: el Taller del Castell dels Tres Dragons. Un equívoc, mitificat, que expliquem amb detall.
The current building of the Museum of Natural Sciences of Barcelona was originally conceived as a Coffee-Restaurant for the Universal Exhibition of 1888. It was built by Lluís Domènech i Montaner and it is popularly known as the Castell dels Tres Dragons, the eponymous name of a parody that the writer Frederic Soler "Serafí Pitarra" premiered in 1865 and was being represented in the city. The building is now closely linked to the natural sciences, but in its one hundred and thirty years of history it has served for diverse uses and, as it was believed, it initially welcomed one of the most relevant chapters of Catalan decorative arts prior to Modernism: the Workshop of the Castell dels Tres Dragons. An equivocal, mythified, which we explain in detail.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados