Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El folklore en l’era d’internet i de les xarxes socials

    1. [1] Universitat Rovira i Virgili

      Universitat Rovira i Virgili

      Tarragona, España

  • Localización: Caramella: revista de música i cultura popular, ISSN 1888-0827, Nº. 25, 2011, págs. 11-14
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Les teories modernes al voltant del concepte de «folklore», sorgides a partir dels anys seixanta del segle XX en algunes universitats americanes, han incidit en la importància de considerar el folklore com un «art» que apareix en la vida quotidiana de les persones quan aquestes es comuniquen i interactuen entre si per parlar dels temes que els afecten i interessen. Des d’aquest punt de vista, el folklore adquireix una dimensió actual que deixa lluny aquella idea dels folkloristes romàntics segons la qual el folklore estava lligat a unes formes de vida del passat.Avui en dia considerem que el folklore esdevé un instrument útil i eficaç per intercanviar punts de vista i per divulgar idees i sentiments d’una manera subtil i indirecta, gràcies a les possibilitats que li dóna, entre d’altres característiques, l’ús del llenguatge poètic.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno