La televisió és la principal font d'informació per a vuit de cada deu espanyols, però els informatius que veiem a les televisions incloses les públiques no responen a les necessitats informatives dels ciutadans. Els actuals informatius de televisió tenen uns continguts, formes i mètodes inadequats per a l'enfortiment de la consciència ciutadana. Els informatius donen primacia als valors individuals sobre els col·lectius, als fets sobre les causes; les informacions trivials i l'opinió predomina sobre la informació. L'autor proposa uns nous informatius per a les televisions públiques que permetin als ciutadans entendre el país i el món en què viuen, avaluar la tasca dels seus dirigents, fer-se opinions coherents sobre les coses que passen i aixecar el seu sostre cultural.
Television is the main source of information for eight out of every ten Spaniards; yet televised news broadcasts including those aired on public channels respond inadequately to the information needs of the public.
The content, format, and methodology of todays televised news fail to deep- en public awareness. News broadcasts emphasize individual values over collective ones, facts over causes, and trivial news and opinion over information.
The author proposes a revitalized type of news broadcast for public television one that would enable the public to understand the country and the world in which they live, evaluate the tasks of their leaders, form coherent opinions on events, and achieve a higher cultural level.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados