La comunicació local catalana és rica en tradició, tant des del vessant professional (ràdio i televisió locals, premsa local i comarcal) com des de l'àmbit de la recerca i la docència universitàries. Plena de resultats d'interès però també d'algunes mancances, s'enfronta des de fa uns quants anys amb el repte d'estudiar de quina manera canvia l'audiovisual local en l'entorn digital. Polítiques de comunicació, canvis en la seva estructura, possibles nous models de negoci i el qüestionament del concepte de «local» són alguns dels grans temes que la recerca universitària s'està plantejant. Context, concepte i estructura són els tres grans eixos tractats en aquest escrit per tal de presentar, de manera breu, els principals canvis que la ràdio i la televisió locals estan vivint ja ara.
Local Catalan communication has a rich tradition both professionally in local radio and television, and local and regional press and in the area of research and university studies. Local audiovisual communication has achieved noteworthy results but still has shortcomings and has recently been faced with the challenge of the new technologies. Communication policies, changes in communication structure, and possible new business models and concepts of local are some of the broad issues being proposed for research by universities.
Context, structure, and concept are the three main lines of thought dealt with in this paper as a way of summarizing the principle changes that local radio and television are already experiencing.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados