This research reviewsthe ideologies present in the Nintendo’s videogamesagaAnimal Crossing and aims to discover how fans interpret them. The process involves an exploration of the online fanart of the videogame and its classification into reproductive, neutral or critical fandom, depending on the revisedoperating ideologies. Following, a content analysis and brief semiotic analysis havebeen conducted to interpret the meanings that fans elaborated and wanted to share with the community. As a result, this research shows that the fandom of Animal Crossing reinterprets the ideologies of the game producing a critique of struggles present in societyagainstsexism and consumerism. However, some fanart is aligned with the neoliberal and sexist ideas that emanate from the canonical text. Thus, analysing fandom’s production is a worth way to discover how audiences interact with videogames and how they expand its meanings beyond the game.
Esta investigación revisa las ideologías presentesen la saga de videojuegosAnimal Crossingde Nintendo y pretende descubrir cómo los fans las interpretan. El proceso consiste en una exploración del fanart del videojuego en internet y su clasificación en fandom reproductor, neutral o crítico, en función de las ideologías del videojuego revisadas. A continuación, un análisis de contenido y breve análisis semiótico ha sido realizado para interpretar los significados que la comunidad fan elabora y busca compartir. Como resultado, esta investigación muestra que el fandom de Animal Crossing reinterpreta las ideologías del juego produciendo una crítica de luchas presente en la sociedad contra el sexismo y el consumismo. En cambio, algunas piezas de fanart están alineadas con ideas neoliberales y sexistas que emanan del texto canónico. En definitiva, analizar la producción fandom es una forma válida para descubrir cómo las audiencias interactúan con los videojuegos y cómo estas expanden sus significados más allá del juego.
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