La implementació de l’anomenat Pla Bolonya no ha resolt certs dèficits endèmics en determinats plans d’estudis. Ans al contrari: en casos puntuals els ha accentuat. Durant el disseny i l’aprovació consegüent del grau de Mestre en Educació Infantil de la Universitat d’Alacant confluïren interessos diversos i criteris dispars que a l’hora de veritat han acabat llastrant la qualitat de la docència. Aquestes vicissituds i digressions primàries motivaren que l’actual cronograma d’impartició incloga encara ara incoherències estructurals i de contingut temàtic difícilment subsanables, que situen l’alumnat com a damnificat principal. En particular, el Departament de Filologia Catalana i el d’Innovació i Formació Didàctica imparteixen dues assignatures de formació bàsica de sigles homònimes i continguts en bona mesura encavallats. Aquestes matèries, coincidents en curs acadèmic, quadrimestre i dies lectius, dupliquen també continguts, sobretot els referits al procés lectoescriptor. Arran d’aquest fet, els equips docents d’ambdues assignatures afectades han constituït la present xarxa amb el propòsit de revisar-ne de forma conjunta els continguts i dissenyar, més endavant, futures pràctiques transversals i versàtils a fi de minimitzar les duplicitats temàtiques esmentades.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados