Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Implicacions dels coneixements de matemàtiques en els estudiants de nou accés a graus universitaris d’economia i empresa

  • Autores: Ricard Esparza Masana, María Dolores Márquez Cebrián
  • Localización: Revista d'innovació docent universitària: RIDU, ISSN-e 2013-2298, Nº. 12, 2020, págs. 95-117
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Implications of mathematics knowledge of students starting undergraduate studies in economics and business
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L’article presenta l’estudi de les implicacions de les matemàtiques als estudis universitaris de grau en l’àmbit de l’economia i empresa, i ho fa a través de l’anàlisi empírica de les característiques dels estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona que van accedir als graus de la Facultat d’Economia i Empresa el curs 2018/2019. Seguint l’ordre cronològic del pas dels estudis pre-universitaris als universitaris, l’article analitza, sempre lligant-ho a les matemàtiques i en el context d’aquests graus, el sistema educatiu previ a la universitat, els cursos de suport que ofereixen les facultats abans de l’inici dels graus i el coneixement i l’opinió envers les matemàtiques just en el moment d’iniciar els graus. També s’estudia com aquests aspectes es relacionen amb els resultats a les assignatures de matemàtiques dels graus. Addicionalment, es discuteix el posicionament del personal docent respecte aquest tema. Tota aquesta informació ens permet finalment definir una segmentació d’estudiants per als quals es poden dissenyar iniciatives ad hoc de suport a cada tipologia d’alumnes.

    • English

      The article presents the study of the implications of mathematics for undergraduate university studies in the field of economics and business, and it does so through an empirical analysis of the characteristics of students at the Autonomous University of Barcelona who started the undergraduate programmes of the Faculty of Economics and Business in the 2018/2019 academic year. Following the chronological order of the transition from pre-university studies to university ones, the article analyses, always linking to mathematics in the context of these degrees, the preuniversity education system, the support courses offered by faculties before the beginning of the undergraduate studies and the knowledge and opinion on mathematics at the moment at the beginning of the degrees. It also studies how these aspects relate to outcomes in the undergraduate mathematics subjects. Additionally, the positioning of teaching staff in this regard is discussed. All this information allows us to finally define a student segmentation for which ad hoc initiatives can be designed in order to provide tackled support to each type of student.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno