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Resumen de Evaluation of university advertising in the written press of Ecuador, a longitudinal study

Adriana Graciela Segura Mariño, Francisco Javier Paniagua Rojano, Cristhian Marcelo Moreira Cedeño

  • español

    El objeto de estudio es la evaluación de la publicidadde universidades en la prensa ecuatoriana.Se aplicó la técnica metodológica delestudio longitudinal, analizando 772 anunciospublicados en los tres diarios líderes durantecada domingo de 2016 y 2017. Se identificóqué tipo de universidades sobresalen, qué contenidos,qué atributos visuales y a qué audienciasse dirigen. Entre las conclusiones destacanel predominio de contenidos promocionales deuniversidades privadas que se dirigen a estudiantespotenciales y el valor que persiste dela prensa, a pesar del auge de la publicidad online.El año 2017 supera en anuncios al 2016.

  • English

    The objective of the study is the evaluation of universityadvertising in the Ecuadorian press. Themethodological technique of longitudinal studywas applied, analyzing 772 advertisements publishedin three leading newspapers during everySunday in 2016 and 2017. This study identifiedwhat type of universities, content and visual attributesstood out, and what audiences they weretargeting. The conclusions include the predominanceof promotional content of private universitiesthat are aimed at potential students and thevalue that persists in the written press despite therise of online advertising. The year 2017 exceeds inads to 2016.


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