Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Cos/emocions de les celebritats d'internet en la societat 4.0 a la Xina*

Adrián Scribano, Zhang Jingting

  • English

    Internet celebrities, as a group of stars spawned by the market economy and The Internet, reveal both the state of Internet culture and the transformation of mass media in China. The bodies and pictures of these ‘celebs’, while unique, also take on a cultural symbolism. The 4.0 Revolution is the carrier of social practices and kinds of interaction in which the social media play a very special role. In this paper we will focus on the intersections and ruptures between the body-individual, body-subjective and body-social (Scribano, 2007) of Chinese Internet celebrities and the articulations and links between body-image and their body-in-movement. With the introduction of Chinese social media platforms such as WeChat (微信), Sina Weibo (新浪微博), Douyin, we try to trace links between the sociability, experiences and social sensibilities of the Internet celebrities and their influence on Society 4.0.

    This paper: (a) looks at the Chinese social media as a virtual platform for the Internet celebrities; (b) delves into the images and practices of the Internet celebrities; (c) highlights the link between body, sensation and perception regarding social celebrities;

    (d) shows the kinds of sociability and social sensibilities exhibited by celebrities in China’s Society 4.0.

  • català

    Les celebritats d'internet, com a grup d'estreles produïdes per l'economia de mercat i internet, mostren la transformació i la situació actual de la cultura d'internet i les xarxes socials a la xina. En el físic i la imatge que projecten aquestes celebritats, si bé són úniques, hi ha implícit un simbolisme cultural. La revolució 4.0 ens porta noves pràctiques socials i maneres d'interactuar amb les xarxes socials com a protagonistes. En aquest article investigarem les interseccions i ruptures entre cos-individu, cossubjectiu i cos-social (Scribano, 2007) de les estreles d’internet xineses, i les articulacions i relacions entre el cos-imatge i el seu cos-en-moviment. Analitzem plataformes de xarxes socials xineses com WeChat (微信), Sina Weibo (新浪微博) o Douyin per rastrejar vincles entre la sociabilitat, les experiències i les sensibilitats socials de les celebritats d'internet i la seua influència en la societat 4.0 xinesa.

    Aquest article (a) examina les xarxes socials xineses com a plataforma virtual de les estreles d’internet; (b) aprofundeix en les imatges i pràctiques de les estreles d’internet; (c) subratlla la relació entre el cos, la sensació i la percepció quant a les celebritats socials; (d) mostra els tipus de sociabilitat i sensibilitats socials exhibides per les celebritats en la societat 4.0.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus