El estudio enfrenta los desafíos de las universidades para crear asociaciones cooperativas con sus comunidades. Las actividades de la comunidad universitaria en la Universidad de AlAin han sido rastreadas durante cinco semestres académicos para predecir su patrón de desarrollo. Admite los datos generados a partir de un cuestionario a escala Likert con dos preguntas abiertas. El cuestionario explora el alcance de la participación del profesorado con la comunidad a través de la enseñanza, la investigación y el servicio. Los resultados han sido analizados, luego se recomiendan actividades para mejorar esta cultura de colaboración.
This study highlights the importance of cultural interactions between university and community through understanding the modern university’s role in servicing its community. The study also confronts the challenges that universities face in creating cooperative partnerships with their communities. The university community activities at AlAin University have been tracked for five academic semesters to predict their pattern of development. It supports the data generated from a Likert-scale questionnaire with two open ended questions. The questionnaire explores the extent of faculty involvement with community via teaching, research and service. Results have been analyzed, then activities to improve this collaboration culture are recommended.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados