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Resumen de Data and Business Intelligence Systems for Competitive Advantage: prospects, challenges, and real-world applications

Mohamed Djerdjouri

  • English

    This paper is intended as a short introduction to Business Intelligence and Analytics systems. The main aim of the paper is to raise awareness of organizations in the developing world, about the benefits of these technologies and the crucial role they play in the survival and competitiveness of the firm in the complex and turbulent global market. For many years, many small and medium-sized businesses (SMBs) have not followed large organizations in the implementation of Business Intelligence technologies. The main reason stated by SMBs is the complexity and high cost of deploying and managing BI systems. However, according to recent IT industry survey of SMBs executives, they now realize the crucial role BI systems play in the company’s performance, and competitiveness and they are now increasingly investing in and implementing Business Intelligence technologies.

  • English

    El objetivo principal del documento es sensibilizar a las organizaciones en desarrollo sobre los beneficios de la tecnología y el papel crucial que desempeña en la supervivencia y competitividad de la empresa ante el complejo y turbulento mercado global. Durante muchos años, las pequeñas y medianas empresas (PYMES) no han seguido a las organizaciones grandes en la implementación del modelo Business Intelligence (BI). La razón principal declarada por las pymes es la complejidad y el alto costo de implementar y administrar sistemas de BI. Sin embargo, según una encuesta reciente de la industria de TI a los ejecutivos de la PYME, ahora se dan cuenta del papel crucial que juegan los sistemas de BI en el rendimiento y la competitividad de la empresa y ahora están invirtiendo cada vez más en su implementación.


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