Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Òpera i canvi cultural a l’Europa del segle XIX: La Cenerentola o l'última opera buffa

  • Autores: Pere Cowley
  • Localización: Entremons: UPF Journal of World History, ISSN-e 2014-5217, Nº. 4, 2012
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Agafant La Cenerentola de Gis buffe, tot i el seu gran èxit. A més, l’article descriu alguns elements importants per tal d'entendre com els consumidors d'òpera del principis del segle XIX escoltaven, entenien i gaudien l’òpera. També estudia la influència de la política en trames operístiques, les convencions de gènere d'òpera buffa, i el fet que la música no era tècnicament reproduïble. L'assaig també analitza algunes de les estructures socials en què es basen les trames buffoi com són un de les raons que van portar a l’ extinció d'aquest gènere. Finalment, explica com alguns temes com ara la felicitato un cert sentit del'humor van estar exempts de les trames operístiques durant més d'un segle


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno