Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Sim-Biosis. Disimulando "The Sims"

    1. [1] IULM University

      IULM University

      Milán, Italia

    2. [2] Università Cattolica de Milán
  • Localización: DeSignis: Publicación de la Federación Latinoamericana de Semiótica ( FELS ), ISSN 1578-4223, Nº. 5 (Abril), 2004 (Ejemplar dedicado a: Corpus digitalis. Semióticas del mundo digital / coord. por Rafael del Villar Muñoz, Carlos Alberto Scolari), págs. 85-96
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • "The Sims" (2000-2003) is a fascinating computer game that allows the user to simulate human behaviour and the triviality of everyday interactions. This essay makes sense of the appeal of what superficially looks like a virtual dollhouse. The researchers conclude that "The Sims" is an example of a new form of interactive narrative that allows the user to play an array of possible roles: spectator, player and intertextual author.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno