Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Immersió lingüística i Constitució: una perspectiva francesa

  • Autores: Eneritz Zabaleta Apaolaza
  • Localización: Revista de llengua i dret, ISSN-e 2013-1453, ISSN 0212-5056, Nº. 73, 2020, págs. 94-112
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Language immersion and constitution: A french perspective
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      El model pedagògic de l'ensenyament d'una de les llengües regionals per immersió lingüística s’imparteix a França des de fa 50 anys. La creació de diversos centres escolars que imparteixen aquest ensenyament i el seu desenvolupament han proporcionat debats jurídics variats i importants. Avui dia, la immersió lingüística viu una situació paradoxal entre una oposició a la seva integració dins l'escola pública i un reconeixement i un finançament estatal de la seva tasca a l'escola privada. Aquesta situació demostra el precari equilibri en què es troba el model lingüístic i escolar francès, dividit entre l'afirmació del principi del monolingüisme francès de l'educació, d'una banda, i la necessitat de respondre a les necessitats de les escoles que implanten la immersió lingüística, de l'altra.

    • English

      The pedagogical model for teaching one of the regional languages through immersion has been in practice in France for 50 years. The creation and development of a number of schools based on this model have sparked many significant legal debates. Today, language immersion is in a paradoxical situation between the veto on its inclusion in state schools and recognition and state funding of its role in private education. This situation shows the precarious balance of the French school language model, divided between the assertion of the French principle of single-language education on the one hand, and the need to respond to the needs of schools implementing immersion on the other


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno