En l’actualitat la relació entre individu i fotografia s’ha incrementat de manera desfermada. L’autoretrat fotogràfic s’ha convertit en una de les tendències més emprades d’aquest segle. La hipòtesi general d’aquest estudi es basa en la contraposició de les formes artístiques i les formes massificades de l’autoretrat fotogràfic contemporani. Així, s’intenta recercar les diferències de subjectivitat creades entre aquells individus que decideixen amagar-se en la imatge - subjectes que es decideixen ocultar i dissimular-se, sigui el rostre o la corporalitat, per crear un autoretrat - i aquells que decideixen mostrar-se, o simularse, dins d’ella - el cas paradigmàtic de la selfie (sense cap pretensió artística ni conceptual sinó exclusivament d’exhibició).
At present times the relation between subject and photography has risen substantially. Self-portrait in photography has become a worldwide trend. The hypotheses of this research intend to call into the artistic forms and mass forms within the contemporary self-portrait in photography. This attempt to deal with the identity of this people who decide to represent themselves in the image - people who want to hide or conceal his body or face - or people who want to show or pretend inside the photo - the paradigmatic case of selfie (without any artistic or conceptual purpose, exclusively intended for públic exhibition).
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados