Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de El port de cambrils: Treball de grup amb tauletes

Ramón García Monroy

  • Aquest projecte d´ús de les tauletes per conèixer el nostre entorn proper a partir de les possibilitats que ens ofereix la càmera de foto i vídeo de l'IPad. L'ús de les tauletes que està estès arreu de les llars de les nostres famílies, condiciona per una banda l'experiència prèvia del nostre alumnat i per una altra què li pot oferir l'escola per a què la tauleta sigui un recurs educatiu més que un recurs pel temps de lleure. El projecte vol ser un mètode de treball a partir del primer recurs que té la tauleta, les dues càmeres la frontal i la posterior. La càmera ens apropa a la visió de l'alumnat, a la descoberta de l'entorn i el desenvolupament de l'expressió oral. El desenvolupament de la competència comunicativa és l'objectiu primer. Evidentment, la competència digital serà sempre un dels objectius més importants que el docent s'ha de plantejar per a la seva professió i com a competència a desenvolupar per a l'alumnat. En relació al projecte el Port de Cambrils, els alumnes s'han endinsat en un nou entorn de treball a partir de les tauletes, on han pogut compartir els treballs realitzats amb el tutor i han pogut mostrar el procés de realització de les tasques a través d'Apple TV. Ha estat una experiència satisfactòria on la frase més habitual ha estat, "gràcies mestre, ens ho estem passant molt bé". I és el sentit de l'aprenentatge, un temps per passar-s'ho bé aprenent, però alhora els alumnes tenen consciència de la necessitat de fer les tasques i presentar-les, ja que serà avaluat. La necessitat de la implicació de tothom fa que el grup pugui assolir els objectius plantejats. S'ha portat a terme amb alumnes de 2n de cicle inicial de primària de l'escola Joan Ardèvol de Cambrils. L'escola Joan Ardèvol té molta diversitat a les aules i aquesta diversitat es veu reflectida en aquestes experiències prèvies que han facilitat la marxa del projecte. En definitiva, els alumnes són els protagonistes del seu propi procés d'aprenentatge i, alhora el gestionen a partir de la seva implicació i ganes d'aprendre.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus